De behandeling bij Diëtistenpraktijk Bona Vita

De behandeling bestaat uit één of meerdere consulten op onze spreekuurlocatie.
Als u om medische redenen niet in staat bent om naar het spreekuur te komen,
dan bezoeken wij u thuis. Hoewel ieder gesprek verschillend verloopt zijn er enkele
  punten die eigenlijk altijd in een eerste of volgend consult besproken worden.

Lees hier meer over de inhoud van een eerste consult en een vervolgconsult.


Avocado

Eerste consult

Het eerste consult duurt 90 minuten, waarvan het gesprek met u 60 minuten duurt en wij 30 minuten daarna besteden aan verslaglegging in uw dossier, rapporteren naar uw verwijzer en indien nodig het opstellen van een voedingsplan op maat.

Tijdens het gesprek op het spreekuur vindt een uitgebreide anamnese plaats. We bespreken uw klachten en persoonlijke omstandheden en doen navraag naar uw wensen met betrekking tot de dieetbegeleiding. Uw huidige voedings- en bewegingspatroon wordt nagegaan en zo nodig wordt uw lengte, gewicht, BMI en lichaamssamenstelling gemeten.

Aan de hand van al deze gegevens stellen wij een voedings- en evt. beweegadvies voor u op. U ontvangt zo nodig ondersteunende materialen, zoals een voorbeeld dagmenu, brochures of een variatie- of keuzenlijst.


Het vervolgconsult

Afhankelijk van de reden waarvoor u op het spreekuur komt worden er één of meerdere vervolgconsulten gepland.

Een vervolgconsult duurt ca. 30 minuten. De voortgang en eventuele obstakels die u heeft ondervonden worden besproken. Uw lengte, gewicht, BMI en lichaams- samenstelling worden opnieuw gemeten. Uw vragen worden beantwoord en skills worden geoefend.

Motivering en coaching is tijdens het vervolgconsult erg belangrijk.
Zo nodig stellen we het dieetadvies bij.

Groente

Vergoeding en tarieven

Vergoeding

Diëtistenpraktijk Bona Vita heeft met alle zorgverzekeraars contracten afgesloten.

Voor 2025 wordt drie uur dieetadvisering vanuit de basisverzekering vergoed.
U kunt hiervoor ca. vier keer naar de diëtist, namelijk het intakegesprek (90 minuten) en drie vervolgconsulten à 30 minuten. Hierbij wordt uw eigen risico aangesproken.

Heeft u een aanvullende verzekering? Dan kan het zijn dat u naast de basisverzekering extra uren dieetadvisering ontvangt. Deze extra uren ontvangt u nadat de 3 uur uit de basisverzekering is opgebruikt. Voor vergoeding vanuit de aanvullende verzekering geldt geen eigen risico.

Hier vind u meer informatie over uw vergoeding >


Verwijsbrief

U heeft geen verwijsbrief nodig van uw (huis)arts of specialist om een afspraak te kunnen maken.

Helaas vergoeden nog niet alle zorgverzekeraars behandeling door een diëtist zonder verwijzing. Als uw zorgverzekeraar een verwijsbrief eist, dan staat dit uitdrukkelijk in uw polis aangegeven.

Wij vinden het altijd prettig als u een verwijsbrief meebrengt, waarop uw (huis)arts of specialist de reden van doorverwijzing en evt. aanvullende informatie zoals bloeduitslagen, medicatiegebruik ed. kan noteren.

Hiernaast ziet u onze verwijsbrief. Deze kunt u downloaden door op onderstaande pijl te klikken.
U kunt de uitgeprinte verwijsbrief door uw verwijzer laten invullen en meebrengen naar het eerste consult. Wij verzorgen dan ook een begin- en eindrapportage naar uw verwijzer, zodat deze op de hoogte is van de behandelwijze en behaalde resultaten.

>

Verwijsbrief Diëtistenpraktijk Bona Vita



Toestemmingsformulier behandelovereenkomst

Toestemmingsformulier behandelovereenkomst

Wij kunnen de behandeling starten wanneer u akkoord bent met het registreren van uw persoonsgegevens en de besproken informatie tijdens een consult, overleg met derden en u op de hoogte bent van de vergoeding en tarieven en onze algemene voorwaarden.

Hiervoor tekent u het hiernaast staande 'Toestemmingsformulier behandelovereenkomst' en neemt u het mee naar uw eerste afspraak.

Door op de pijl hieronder te drukken download u het formulier. Wij vragen u het formulier goed door te lezen, als het mogelijk is uit te printen, te ondertekenen en mee te nemen naar uw eerste afspraak. Heeft u niet de mogelijkheid om het formulier te printen, dan geven wij u het formulier tijdens het eerste gesprek.

U bent ten alle tijden bevoegd tot het intrekken van de verleende toestemming.

>


Meten klanttevredenheid

Sommige zorgverzekeraars stellen het meten van klanttevredenheid vanaf 2023 verplicht. Bona Vita heeft hiervoor een contract afgesloten met een onafhankelijk en gecertificeerd meetbureau, Feeddex, waarbij uw privacy aantoonbaar wordt gewaarborgd.

De resultaten uit het klanttevredenheidsonderzoek worden door de zorgverzekeraar onder andere gebruikt als keuze-informatie voor de verzekerden en als informatie voor kwaliteitsverbetering van de diëtist.

U ontvangt tijdens de behandeling mogelijk een e-mail van Feeddex met een uitnodiging voor het onderzoek naar uw ervaring met ons.

Deelname aan het onderzoek is geheel vrijwillig en anoniem. Wel of niet meedoen heeft geen gevolgen voor de zorg die u van ons ontvangt. Hieronder vindt u een informatiefilmpje over het onderzoek.

Wij danken u alvast hartelijk voor uw medewerking.

PREM Bona Vita

Afspraak maken


Wilt u een afspraak maken?
Neem dan contact met ons op via telefoon of e-mail.

Wij maken op dat moment uw dossier aan en vragen naar uw naam, geboortedatum, adres- en/of verzekeringsgegevens en de reden van verwijzing of waarom u een afspraak wilt maken.

Wij gaan hierbij zorgvuldig om met uw persoonsgegevens, zoals benoemd in de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG). Klik hier voor meer informatie omtrent uw privacy. >

Contact


Openingstijden 

Ma - Vr 08:30 - 17:00 uur


Icoon Bereikbaarheid 

06 - 15 04 48 26


Icoon e-mail  info@praktijkbonavita.nl 


Icoon locatie

Den Helder en Julianadorp

Locaties


Polderweg 42, Den Helder

Dinsdag


Texelstroomlaan 82D, Den Helder

Maandag, donderdag en vrijdag


Middelzand 3504D, Julianadorp

Vrijdag



Diëtistenpraktijk Bona Vita - Uw voeding, onze zorg! 


Werken bij Bona Vita      |      Algemene voorwaarden           Privacyverklaring      |      Disclaimer


©  Diëtistenpraktijk Bona Vita 2024